TERMÉKEK
MENÜ

Magnézium, egészségünk nélkülözhetetlen őre

magnézium vitamin

Tartalomjegyzék

A magnézium fontos ásványi anyag, amely létfontosságú szerepet játszik az emberi szervezetben. Számos funkciója közé tartozik az izom- és idegműködés segítése, a vérnyomás szabályozása és az immunrendszer támogatása. Mivel jár a magnéziumhiány illetve a -túladagolás? Mire ügyeljünk a használatánál, és milyen étrend-kiegészítőt válasszunk, ha szükségünk van némi pluszra belőle?

A magnézium jelentősége az emberi szervezetben

A magnézium a hét alapvető makroelem egyike, amelyből viszonylag nagy mennyiségben – legalább napi 100 mg-ot – kell fogyasztanunk. A magnézium hatása a szervezetre létfontosságú: számos testi funkció működésében nélkülözhetetlen szerepet játszik.

Étrendünkből vagy étrend-kiegészítők által, magnézium tabletta, illetve kapszula formájában juthatunk hozzá. A nagy rosttartalmú élelmiszerek általában magas magnéziumtartalmúak, ezek közé tartoznak többek közt a hüvelyesek, a teljes kiőrlésű gabonafélék, a zöldségek (különösen a brokkoli, a tökfélék és a zöld leveles zöldségek), a magvak és a diófélék, de a tejtermékek, a húsok, a csokoládé és a kávé is bővelkedik ebben a fontos ásványi anyagban. 

A magnézium hatása: mire jó a magnézium?

Hozzájárul

  • az elektrolit-egyensúly, 
  • a normál fogazat és a 
  • normál pszichológiai funkció fenntartásához, valamint
  • a normál izomműködéshez és
  • az idegrendszer megfelelő működéséhez. 

Emellett részt vesz a normál energiatermelő anyagcsere-folyamatokban, és szerepet játszik a normál fehérjeszintézisben, a sejtosztódásban, illetve a normál csontozat fenntartásában is.

A magnéziumhiány eredete és tünetei

Bár sokan nem visznek be elég magnéziumot a szervezetükbe, komoly hiánytünetek az egyébként egészséges embereknél ritkán fordulnak elő. 

A magnéziumhiány okai eredhetnek többek közt:

  • a túlzott alkoholfogyasztásból, 
  • bizonyos gyógyszerek mellékhatásából és 
  • egyes egészségügyi állapotokból, köztük a gyomor-bélrendszeri rendellenességekből és a cukorbetegségből. 

A hiány gyakoribb az idősebbeknél, akik sok eseteben magnéziumpótlásra szorulnak. 

A magnéziumhiány tünetei

A magnéziumhiány tünetei közé tartoznak:

  • az étvágytalanság
  • a hányinger vagy a hányás
  • a fáradtság és a gyengeség.

A súlyosabb tünetek közé tartoznak:

  • izomgörcsök,
  • zsibbadás,
  • bizsergés,
  • rohamok, illetve
  • szívritmuszavarok.

a magnézium hiány tünetei között van a fáradtság

A magnézium túladagolás esetei

A magnézium túladagolására az étkezés által nincs túl nagy esély, mivel a szervezet a felesleges többletanyagot az ételekből a vizelettel kiüríti. A túl sok magnézium nagyobb valószínűséggel fordul elő olyan embereknél, akiknek már meglévő egészségügyi problémáik vannak, például veseelégtelenségben szenvednek. A táplálékkiegészítők túlszedése szintén okozhat hipermagnéziát, de ezek leginkább enyhe tünetekkel járnak, például hasmenéssel és hányingerrel. 

Tünetek

Ha a szervezet túl sok magnéziumot szívott fel, a következő tünetek észlelhetőek az enyhétől a nagyon súlyos esetekig:

  • letargia,
  • arcpír,
  • hasmenés,
  • hányinger,
  • gyomorgörcsök,
  • hányás,
  • depresszió,
  • izomgyengeség,
  • szabálytalan szívverés,
  • alacsony vérnyomás,
  • légzési nehézségek, valamint
  • szívmegállás.

A vesebetegségben szenvedőknek nem szabad magnézium tablettákat szedniük, kivéve ha azt az orvosuk javasolja

Napi magnéziumszükséglet: melyik magnézium tabletta az igazi?

A táplálékkal bevitt mennyiségen kívül a napi magnézium bevitel ajánlott maximuma 350 mg, amire szükséged lehet, ha rendszeresen sportolsz, stresszesen élsz, vagy ha babát vársz. A túladagolás veszélyei miatt ne lépd túl ezeket a maximálisan ajánlott mennyiségeket a magnézium adagolása során. 

Magnézium kapszula a napi magnéziumbevitel teljesítéséhez

Az étrend-kiegészítőkben sokféle magnézium fajta közül válogathatsz, ezek közül a legismertebbek:

  • a magnézium-citrát, 
  • a magnézium-glicinát,
  • a magnézium-klorid,
  • a magnézium-laktát,
  • a magnézium-malát,
  • a magnézium-taurát,
  • a magnézium-szulfát,
  • a magnézium-oxid, valamint 
  • a magnézium-orotát.

A magnézium-glicinát, más néven magnézium-biszglicinát használata népszerű választás.

A magnézium-biszglicinát a magnéziumon kívül glicint is tartalmaz, ami egy fehérjealkotó aminosav, és kollagén típusú fehérjékben fordul elő legnagyobb mennyiségben. Az USA medical MAGNESIUM GLYCINATE kapszulája optimális mennyiségben tartalmaz magnézium-glicinátot. A napi két kapszula 350 mg-ja pont fedezi a szükségleteidet, ha egy kis extra lendületre van szükséged a napi stressz legyűréséhez, vagy az izmaidat szeretnéd karbantartani. Próbáld ki ezt a kiváló minőségű készítményt, és nézz körül a webshopunkban egyéb étrend-kiegészítőkért is!

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp
Megosztás itt: email
Email

Jelenleg a termékeket árusító forgalmazók betegséget megelőző vagy azt kezelő hatásokról, gyógyhatásokról és jótékony hatásokról nem állíthatnak semmit, ahogy az ezekre történő utalás sem megengedett. Informálódáshoz ajánljuk még a a CBD-t használók beszámolóit közvetítő fórumok böngészését, amiből annyit mindenképp megtudhatunk, hogy mások mit tapasztaltak a CBD olaj alkalmazása során. Azonban fontos kiemelni, hogy a CBD nem gyógyszer, nem étrend-kiegészítő és az USA Medical CBD termékeinek nem tulajdonítható gyógyhatás.

Az Európai Parlament (EP) legutolsó hivatalos álláspontja arról, hogy mire jó a CBD? itt olvasható: (Medical use of cannabis and cannabinoids 2019).

Népszerű cikkeink

Legkelendőbb termékeink

Weboldalunk sütiket (cookie) használ melyek az oldal techikai működéséhez szükségesek. TÖBB INFORMÁCIÓ