Magnézium, egészségünk nélkülözhetetlen őre

magnézium vitamin

Tartalomjegyzék

A magnézium fontos ásványi anyag, amely létfontosságú szerepet játszik az emberi szervezetben. Számos funkciója közé tartozik az izom- és idegműködés segítése, a vérnyomás szabályozása és az immunrendszer támogatása. Mivel jár a magnéziumhiány illetve a -túladagolás? Mire ügyeljünk a használatánál, és milyen étrend-kiegészítőt válasszunk, ha szükségünk van némi pluszra belőle?

A magnézium jelentősége az emberi szervezetben

A magnézium a hét alapvető makroelem egyike, amelyből viszonylag nagy mennyiségben – legalább napi 100 mg-ot – kell fogyasztanunk. A magnézium hatása a szervezetre létfontosságú: számos testi funkció működésében nélkülözhetetlen szerepet játszik.

Étrendünkből vagy étrend-kiegészítők által, magnézium tabletta, illetve kapszula formájában juthatunk hozzá. A nagy rosttartalmú élelmiszerek általában magas magnéziumtartalmúak, ezek közé tartoznak többek közt a hüvelyesek, a teljes kiőrlésű gabonafélék, a zöldségek (különösen a brokkoli, a tökfélék és a zöld leveles zöldségek), a magvak és a diófélék, de a tejtermékek, a húsok, a csokoládé és a kávé is bővelkedik ebben a fontos ásványi anyagban. 

A magnézium hatása: mire jó a magnézium?

Hozzájárul

  • az elektrolit-egyensúly, 
  • a normál fogazat és a 
  • normál pszichológiai funkció fenntartásához, valamint
  • a normál izomműködéshez és
  • az idegrendszer megfelelő működéséhez. 

Emellett részt vesz a normál energiatermelő anyagcsere-folyamatokban, és szerepet játszik a normál fehérjeszintézisben, a sejtosztódásban, illetve a normál csontozat fenntartásában is.

A magnéziumhiány eredete és tünetei

Bár sokan nem visznek be elég magnéziumot a szervezetükbe, komoly hiánytünetek az egyébként egészséges embereknél ritkán fordulnak elő. 

A magnéziumhiány okai eredhetnek többek közt:

  • a túlzott alkoholfogyasztásból, 
  • bizonyos gyógyszerek mellékhatásából és 
  • egyes egészségügyi állapotokból, köztük a gyomor-bélrendszeri rendellenességekből és a cukorbetegségből. 

A hiány gyakoribb az idősebbeknél, akik sok eseteben magnéziumpótlásra szorulnak. 

A magnéziumhiány tünetei

A magnéziumhiány tünetei közé tartoznak:

  • az étvágytalanság
  • a hányinger vagy a hányás
  • a fáradtság és a gyengeség.

A súlyosabb tünetek közé tartoznak:

  • izomgörcsök,
  • zsibbadás,
  • bizsergés,
  • rohamok, illetve
  • szívritmuszavarok.

a magnézium hiány tünetei között van a fáradtság

A magnézium túladagolás esetei

A magnézium túladagolására az étkezés által nincs túl nagy esély, mivel a szervezet a felesleges többletanyagot az ételekből a vizelettel kiüríti. A túl sok magnézium nagyobb valószínűséggel fordul elő olyan embereknél, akiknek már meglévő egészségügyi problémáik vannak, például veseelégtelenségben szenvednek. A táplálékkiegészítők túlszedése szintén okozhat hipermagnéziát, de ezek leginkább enyhe tünetekkel járnak, például hasmenéssel és hányingerrel. 

Tünetek

Ha a szervezet túl sok magnéziumot szívott fel, a következő tünetek észlelhetőek az enyhétől a nagyon súlyos esetekig:

  • letargia,
  • arcpír,
  • hasmenés,
  • hányinger,
  • gyomorgörcsök,
  • hányás,
  • depresszió,
  • izomgyengeség,
  • szabálytalan szívverés,
  • alacsony vérnyomás,
  • légzési nehézségek, valamint
  • szívmegállás.

A vesebetegségben szenvedőknek nem szabad magnézium tablettákat szedniük, kivéve ha azt az orvosuk javasolja

Napi magnéziumszükséglet: melyik magnézium tabletta az igazi?

A táplálékkal bevitt mennyiségen kívül a napi magnézium bevitel ajánlott maximuma 350 mg, amire szükséged lehet, ha rendszeresen sportolsz, stresszesen élsz, vagy ha babát vársz. A túladagolás veszélyei miatt ne lépd túl ezeket a maximálisan ajánlott mennyiségeket a magnézium adagolása során. 

Magnézium kapszula a napi magnéziumbevitel teljesítéséhez

Az étrend-kiegészítőkben sokféle magnézium fajta közül válogathatsz, ezek közül a legismertebbek:

  • a magnézium-citrát, 
  • a magnézium-glicinát,
  • a magnézium-klorid,
  • a magnézium-laktát,
  • a magnézium-malát,
  • a magnézium-taurát,
  • a magnézium-szulfát,
  • a magnézium-oxid, valamint 
  • a magnézium-orotát.

A magnézium-glicinát, más néven magnézium-biszglicinát használata népszerű választás.

A magnézium-biszglicinát a magnéziumon kívül glicint is tartalmaz, ami egy fehérjealkotó aminosav, és kollagén típusú fehérjékben fordul elő legnagyobb mennyiségben. Az USA medical MAGNESIUM GLYCINATE kapszulája optimális mennyiségben tartalmaz magnézium-glicinátot. A napi két kapszula 350 mg-ja pont fedezi a szükségleteidet, ha egy kis extra lendületre van szükséged a napi stressz legyűréséhez, vagy az izmaidat szeretnéd karbantartani. Próbáld ki ezt a kiváló minőségű készítményt, és nézz körül a webshopunkban egyéb étrend-kiegészítőkért is!

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email

Jelenleg a termékeket árusító forgalmazók betegséget megelőző vagy azt kezelő hatásokról, gyógyhatásokról és jótékony hatásokról nem állíthatnak semmit, ahogy az ezekre történő utalás sem megengedett.

Népszerű cikkeink

Legkelendőbb termékeink

What Our Clients Say
3329 vélemény